Dopravný podnik v Prešove chce kúpiť nové vozidlá MHD

12.03.2013 Prešov

Prešov 12. marca (TASR) - Zámery Dopravného podniku mesta Prešov, a. s., (DPMP) investovať tento rok do nákupu nových a ojazdených vozidiel pre potreby mestskej hromadnej dopravy už prerokovala prešovská mestská rada (MsR). Predstavenstvo spoločnosti počíta s investíciami 2,24 milióna eur.

Podľa plánu by vo vozovom parku mal pribudnúť jeden 12-metrový trolejbus, dva 18-metrové trolejbusy, tri štandardné autobusy a tri ojazdené kĺbové autobusy. Diskusiu na zasadnutí MsR v pondelok vraj vyvolal predovšetkým uvažovaný nákup starších vozidiel.

Poslanec MsZ a člen predstavenstva DPMP Vasil Janko zdôraznil, že každý rozumný človek za normálnych okolností, ak by bol dostatok finančných zdrojov, by preferoval nákup nových vozidiel. Finančná situácia v dopravnom podniku však podľa neho nie je dobrá.

Mesto hľadá dlhodobé riešenie

"Máme tri autobusy, ktoré majú viac ako 22 rokov a sú v takom stave, že ich musíme rýchlo nahradiť. Ojazdené autobusy sú zo Zvolena, pretože tam z eurofondov mohli obnoviť vozový park, tak odpredávajú relatívne dobré autobusy. Tie tri šesťročné autobusy stoja toľko, koľko by mal stáť jeden nový autobus," povedal Janko.

Viceprimátor mesta René Pucher, ktorý je zároveň členom predstavenstva DPMP, nákup jazdených autobusov nepovažuje za najlepšie riešenie a zastáva názor, že treba hľadať ďalšie možnosti, ako sa dostať k novým vozidlám. Pre médiá dnes povedal, že si uvedomuje potrebu obnovy vozidlového parku, ale takúto kúpu nepokladá za systémové riešenie.

"Teraz vymeníme 22- a 24-ročné autobusy a máme ďalších 19 autobusov, ktoré majú asi 20 rokov. Tie bude potrebné meniť - čo s tým urobíme? Volám po nejakej koncepcii, ktorá by sa realizovala dlhodobo," povedal Pucher.

Úver nebude potrebný

Cena jedného jazdeného autobusu by sa mala pohybovať zhruba okolo 100.000 eur a mali by sa využívať v dopravných špičkách. Viceprimátorovi sa nákup nepozdáva aj preto, že spomínané jazdené autobusy nie sú nízkopodlažné. Rovnako nepovažuje za správne, aby sa na kúpu bral bankový úver, čo bola jedna z možností uvádzaná v návrhu investičného plánu.

"Ak máme riešiť akútny stav, keď sú prostriedky, tých 300.000 eur, tak kúpme jeden kĺbový alebo dva malé autobusy, ale nové. A treba kumulovať peniaze na ďalšie," konštatoval viceprimátor.

Dodal, že návrh cez mestskú radu prešiel s tým, že sa môžu kúpiť aj jazdené vozidlá, ale svoj názor bude prezentovať v mestskom parlamente 18. marca.

Poslanec Janko argumentoval, že pokiaľ ide o úver, ten nebude potrebný, ak mesto bude platiť časť straty za výkony vo verejnom záujme.
 

Vyberte región